poniedziałek, 5 grudnia 2016

ODDAJCIE MI POLSKOŚĆ!

złość, strach

Bardzo się przestraszyłam. Swoich myśli. A potem słów. Które wypowiedziałam. Które dotarły do moich uszu. Przestraszyłam się. A za strachem momentalnie poszedł. Gniew. Nie na siebie. Nie na przyjaciółkę, z którą rozmawiałam, gdy wypowiadałam te straszne słowa. Gniew. Na Was.


Na Was, którzy machacie flagami.
Na Was, którzy maszerujecie.
Na Was, którzy nosicie powstańcze opaski dzisiaj,
kiedy nic nie ryzykujecie.
Na Was, którzy czcicie pamięć (sic!).
Na Was, którzy nienawidzą.
Na Was, którzy za patriotyzm uważają ksenofobię.
Na Was, którzy zabrali mi Polskość,
bo nie chcę być bohaterem,
bo są dla mnie ważniejsze rzeczy niż honor,
bo kocham każdego, bez "ale",
bo chcę żyć w kraju europejskim,
bo nie chcę umierać za mój kraj.

Nie nazywam siebie patriotką. Dlaczego? Bo kojarzy mi się tylko i wyłącznie z Wami. Bo swojemu okrutnemu zachowaniu przypięliście łatkę miłości i szacunku do Ojczyzny.

Proszę Was, więc teraz. Oddajcie mi patriotyzm. Oddajcie ojczyznę. Oddajcie flagę. Oddajcie hymn. Oddajcie godło. Oddajcie święta. Oddajcie rocznice. Oddajcie mi polskość.

Napisane przy: Fryderyk Chopin "Polonez a-dur"
Jadwiga

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz