czwartek, 2 lutego 2017

NIE CHCĘ SŁYSZEĆ O POLITYCE.

rząd, telewizja, świadomość

Lech Wałęsa wypowiedział kiedyś takie słynne słowa: "Stłucz pan termometr, nie będziesz pan miał gorączki."

Niestety wiele Polaków (zapewne nie tylko, ale zacieśnijmy krąg), zdaje się brać to zdanie na poważnie.
Mało tego, wielu z nas uczyniło te słowa naszą tarczą ochronną, zasadą, która wyrywa innym broń z ręki. Narzekam? Nie mam dowodu? Wymyślam problemy? Otóż nie. Otóż ma aż dwa przykłady. I, o ironio, obydwie przedstawione, godne pożałowania sytuacje miały miejsce w mojej ukochanej szkole.

Lekcja historii. Siadamy w ławkach. Nauczycielka pisze na tablicy temat, a w tym czasie sprytny kolega już zarzuca sieci.
- A słyszała pani, co się wczoraj w sejmie wyprawiało?
Na  to biedna kobicina, podskakuje jak oparzona i zaczyna niemal krzyczeć.
- Ja o żadnej polityce nie chcę słyszeć! Już! Cisza! Ja bez tej polityki całej, to jestem o wiele szczęśliwsza.

Lekcja matematyki. Tym razem to nauczycielce nie zależy na lekcji.
-A wiecie co, ja to ostatnio oglądam tylko domo tv, kuchnia tv itd. Żadnej polityki. I od razu jestem spokojniejsza.-Tego spokoju, co prawda nikt jakoś nie zauważył, ale co tam.

Niestety skutki takiego zachowania, możemy ostro odczuć na naszych polskich skórach. Nie wiem, czy ludzie, którzy właśnie taką postawę przedstawiają, zdają sobie sprawę z krzywdy, jaką czynią sobie i nie tylko.

Jak społeczeństwo, które nie wie, co robi rząd, może ocenić jego działania? Jak może zdecydować, czy ludzie na samej górze, działają w interesie tych, z samego dołu? Jak może wpłynąć na gospodarkę, czy politykę kraju? No nie może. Niestety.

A interesując się tym wszystkim tuż przed wyborami, narażamy się tylko na manipulacje. Wtedy jest już za późno. Wszyscy wyciągają swoje brudy, ale też swoje diamenty. I cholera wie, które z nich są prawdą, a które sprytnym konfabulacjami. Jeśli nie jesteś z czymś na bieżąco, czymś tak płynnym i zmiennym jak polityka, nie nadrobisz wiedzy z 5 lat w kilka miesięcy.

Dlatego proszę: Chciejcie słyszeć o polityce. Szukajcie jej. Poznajcie ją. Bądźcie świadomymi obywatelami. Tylko tyle i aż tyle.

Napisane przy: "Too cold" Roots Manuva