piątek, 10 marca 2017

LISTA PRZEBOJÓW I


formation, imany, bastille

Mam nadzieję, że zauważyliście, że pod każdym postem zapisane są słowa tak ważne, jak wszystko nad nimi. "Napisany przy". Nie wiem, czy ktokolwiek poświęca, choć chwilę na posłuchanie podpisanych utworów. Czy ktokolwiek zastanawia się, dlaczego akurat ten tekst, ten klimat, ten rytm, te słowa towarzyszyły mi przy pisaniu. Oczywiście nie zawsze ma to takie znaczenie, przynajmniej nie tekst piosenki, ale nastrój? Zawsze. Jeśli mam dany humor i czuję, że coś we mnie buzuje, szukam piosenki, która odda bądź uzupełni to, co się we mnie dzieje. Słowa moje, słowa artysty. Rytm mój, rytm muzyki. Nastrój mój, nastrój utworu. 

Dlatego teraz składam na Wasze ręce spis wszystkich utworów, które towarzyszyły mi w pierwszych kilku miesiącach tworzenia tego miejsca. Mamy tu hity, mamy muzykę klasyczną, niemiecki rap, polską klasykę, afrykańskie korzenie, amerykańską siłę. Każdy znajdzie coś dla siebie. Linkuję teledyski, choć niektórych z nich na oczy nie widziałam, dlatego proszę; nie sugerujcie się narzuconymi obrazami. Użyjcie wyobraźni. Choć muszę przyznać, że niektóre z nich (te czerwone), są naprawdę dobre. Utwory, które mają ścisły związek z postem (np. tekst), są zaznaczone * . Za to piosenki, które są całym filarem tekstu oznaczyłam **.

Nie przedłużam. Klikajcie. Słuchajcie. Na zdrowie.