poniedziałek, 24 kwietnia 2017

JESTEM PRÓŻNA I DLACZEGO TY TEŻ POWINNAŚ!

Tak. Jestem ładna. Tak mówię o tym. Tak. Doceniam swoją pracę. Tak. Dobrze się uczę. Tak jestem inteligentna. Tak. Mam wiele umiejętności. Tak. Uśmiecham się, gdy patrzę w lustro. Tak. Przyjmuję komplement bez rumieńca wstydu. 

Nie. Nie jestem próżna.

Ty chcesz mnie taką widzieć. 
Żyjemy w Europie.
Między Wschodem, gdzie człowiek uczony jest przede wszystkim tego, gdzie jego miejsce. Gdzie skupia się na społeczeństwie. Gdzie jest traktowany, tylko (a może aż), jako część czegoś większego. Gdzie człowiek, nie okazuje swoich emocji, bo wie, że nikogo nie obchodzą. Gdzie ludzie uśmiechają się z zażenowania. Gdzie jesteś wyprany.
Między Zachodem (czyt. U.S.A), gdzie kult jednostki przechodzi wszelkie oczekiwania. Gdzie JA jest ważniejsze od czegokolwiek, kogokolwiek innego. Gdzie próżność jest zaletą. Gdzie liczę się ja. Moje potrzeby. Moje wymogi. Moje uczucia. Moje zachcianki.

Żyjemy pomiędzy ale nie potrafimy wypośrodkować. Zapominamy, ile jesteśmy warci. Nadajemy sobie zabójcze tempo. Biczujemy się jak tego za przeproszeniem osła. Coraz więcej. Coraz lepiej. Coraz szybciej. 

Przed czym cholera uciekamy? No przed czym? Powiedz mi?

Przed pychą? Przed próżnością? Przed nieróbstwem? Przed Amerykanami? Oni nas nie dogonią. Nie bój się. Nawet nas nie gonią. Poza tym... Są za grubi.

Nie biegnij. Bo dobiegniesz do Japończyków. A oni już cię nie puszczą.

Tu jest nasze miejsce. Wygodne. Wyważone. Środkowe. Pełne równowagi. Równowagi, którą, jednak trudno zachować. Ale musimy. Dla naszego dobra. Dla zdrowia psychicznego. 

Dlatego Człowieku! Obudź się z uśmiechem na twarzy. Powiedz sobie coś miłego. Uśmiechnij się do gościa myjącego zęby w lustrze przed tobą. Zjedz coś pysznego. Wypocznij. Weź gorący prysznic. Upiecz ciasto. Posłuchaj albumu od początku do końca. Wyjdź do kosmetyczki. Przejdź się. 

Tak. Powiedz, że jesteś ładna. Tak. Doceń swoją pracę. Tak. Pochwal się. Tak. Uśmiechnij się do swojego odbicia. Tak. Przyjmij ten komplement do cholery! Tak. Powiedz, że jesteś mądry! Tak. Pochwal się! Tak. Podziel się swoim sukcesem! Tak. Załóż tę krótką bluzkę pokazującą umięśniony (albo i nie) brzuch i bądź z niego dumna!

  I nie. Nie jesteś próżna.

Napisane przy: Elle King "Ex's and Oh's"
Jadwiga